تحلیل تاکتیک ترور اسرائیل در گفتگو با سفیر سابق ایران در عراق:

ذخایر بالای نیروی  انسانی رهبران مقاومت/ ترورها چندان نمی تواند اثر بازدارنده ای داشته باشد

سفیر سابق ایران در عراق گفت:   غافلگیری راهبردی آمریکا و اسراییل پس از عملیات ۷ اکتبر شکست راهبردی در پی دارد که با پیروزی‌های تاکتیکی نمی‌توان این شکست راهبردی را جبران کرد.
کد خبر: ۱۴۴۱۰۶۷

حسن دانایی فر در گفتگو با جام‌جم آنلاین گفت: از جمله ویژگی‌های بسیار ناپسند رژیم اشغالگر قدس، اقدامات تروریستی است، این رژیم را باید یکی از کشورهایی بدانیم که تروریسم دولتی در صدر اولش است.

وی ادامه داد:  در طول ۷۵ سالی که این رژیم ایجاد شده است مبنای اصلی اش بر ترور و  ایجاد رعب بوده است بنابراین از نظر من ترورهای اخیر رهبران جبهه مقاومت از سوی این این رژیم موضوع جدیدی نیست و این رژیم این خصلت را همچنان به عنوان نقطه قوت خود ادامه می‌دهد اما غافل از اینکه یک فرق جوهری نسبت به گذشته اتفاق افتاده است.

دانایی فر تصریح کرد: قضایای بعد از جنگ جهانی دوم، حوادث منطقه، استقلال کشورها و چیزی به نام انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی شکل گرفته که منشا این بیداری اسلامی؛ انقلاب اسلامی است.

سفیر سابق ایران در عراق افزود: این موضوع شرایط روحی و روانی را در جوامع اسلامی به خصوص منطقه غرب آسیا به گونه‌ای کرده است که این ترورهای اسرائیل نتیجه چندانی ندارد؛ درست است که با این ترورها عزیزانی را که محصول سالها تحریه و دانش هستند از دست می دهیم اما در مجموع آنقدر ذخایر راهبردی نیروی انسانی مقاومت بالا است که در شرایط کنونی این ترورها چندان نمی‌تواند اثر بازدارنده‌ای داشته باشند.

دانایی فر با بیان اینکه قطعاً جبهه مقاومت به راه‌های خود توانسته است این رژیم غاصب و حامی اصلی اش یعنی آمریکا را به چالش بکشد، ادامه داد: چالشی که امروز آمریکا نیز به خاطر غزه گرفتار شده تقریباً برای این کشور بی‌نظیر است یعنی چنین حادثه‌ای حتی بعد از ۱۱سپتامبر برای آمریکا بوجود نیامد.

وی افزود: حوادث بسیاری برای آمریکا در منطقه به وجود آمد از جمله انقلاب اسلامی که این کشور اعلام کرد غافلگیر شده است؛ عملیات  ۷ اکتبر نیز نشان می دهد آمریکا و اسراییل دچار غافلگیری راهبردی  شده اند که به این راحتی قابل جبران نیست.

دانایی فر تصریح کرد: ممکن است در تاکتیک برتری‌هایی داشته باشند اما از نظر راهبردی بازی را باختند.

این دیپلمات پیشین کشورمان با بیان اینکه قطعا جبهه مقاومت راه هایی را می‌داند و می تواند این نقش اساسی را داشته باشد که این غافلگیری راهبردی را بر آمریکا و اسرائیل تحمیل کند، تاکید کرد: غافلگیری راهبردی شکست راهبردی در پی دارد که با پیروزی‌های تاکتیکی نمی‌توان این شکست راهبردی را جبران کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها